אחרי לילה עם מעט שינה אוכלים יותר!
יותר רעבים לפחמימות ומתוקים.
קשה לעצור את האכילה כי אתם עייפים.
הקפידו על שינה כדי להצלח באכילה. 

 

 
 
 
 
 



יעוץ התזונה מתקיים בקליניקה בתל אביב, באוירה נעימה ומקצועית המאפשרת הכרות עם הרגלי התזונה והפעילות של כל אחד. היעוצים מיועדים לספורטאים מקצועים/חובבים אך גם לאנשים שלא מבצעים כרגע פעילות גופנית ורוצים להתמקד רק בתזונה. ההתמחות שלנו היא בהכנת ספורטאים לקראת תחרויות בארץ/בחו"ל (אולימפיאדה, מרתון, איש ברזל, טריאתלון, טניס, כדורסל, כדורעף ועוד). בנוסף לכך,גם אנשים המבצעים את הספורט רק לשם הנאתם הפרטית, יכולים להנות מיעוץ אישי לשיפור הכושר, לשמור על הבריאות, לירדת במשקל (בלי לפרק שריר) ולהרגשה כללית טובה יותר עם הגוף.

השלב הראשון בפגישה הוא להגדיר את המטרה שאותה רוצים להשיג באמצעות התזונה. דוגמאות: בניית שריר, ירידה במשקל, חיטוב, שרפת שומן, עליה במשקל בצורה בריאה, טיפול בבעיות בריאותית ועוד.
התפריט האישי יותאם למטרה של כל אחד ויקח בחשבון את סוג האימון, משכו, העצימות, התדירות, מצב בריאותי, גיל, מין, אילוצים בסדר היום ואת ההעדפות התזונתיות.

 

 

מה להביא למפגש הראשון של יעוץ התזונה?

על מנת שהמפגש הראשון יהיה מקיף ומותאם בצרה הטובה ביותר לבניית דיאטה בריאה ונכונה לכל אחד ,
יש להביא למפגש הראשון:
 
בדיקות דם עדכניות- ניתן להביא בדיקות דם מלפני עד 6 חודשים ממועד היעוץ האישי. אם אין, ניתן לקבל בפקס או במייל דף הפונה לרופא המטפל בבקשה לבצע את בדיקות הדם הנחוצות לפגישה
 
תוספי מזון ותרופות- במידה ונוטילים תוספי מזון ו/או תרופות יש להביא אותם באריזה המקורית לפגישה הראשונה, על מנת לראות כיצד ניתן להתאימם בצורה הנכונה ביותר לתפריט החדש שיבנה. בדיקות הדם חשובות מאד על מנת לבנות דיאטה בריאה ובמיוחד תזונת ספורט המותאמת לעוסקים בספורט.
 
 

מה עוד ניתן להביא מפגש הראשון?

על מנת לשפר את ההתאמה האישית של מסגרת האכילה והמלצת הפעילות ניתן להביא:
- רישום אכילה של שבוע ימים הכולל פעילות גופנית במידה ומבצעים
- פירוט תוכנית אימונים שבועית
- דפי סיכום רפואים במידה ויש בעיה רפואית
- בדיקות RMR ו/או בדיקות מאמץ במידה ומבצעים מאש.
 
 

התאמת תפריט אישי

לכל אחד יש מטרה אישית שונה איתה בהקשר התזונתי. חלק רוצים לרדת במשקל, אחרים רוצים לבנות שרירים או להצליח בתחרויות ויעדים ספורטביים, יש הרוצים לשפר את הבריאות ואחרים פשוט רוצים לבדוק שהם אוכלים נכון. במסגרת הפגישה הראשונה נברר ביחד מה המטרות ואנסה לפי הרצונות וההעדפות של כל אחד לבנות את התפריט האישי הנכון ביותר לך. בעת בניית התפריט אקח בחשבון את האילוצים של כל אחד בהקשר ל:
תזונה- אלרגיות למזון, צמחונות, מזונות שלא אוהבים או מזונות "בעייתים" שאוכלים מהם יותר מידי, הרגלי אכילה לא נכונים ועוד.
אילוצי עבודה וסדר יום- כל היום בפגישות או בנסיעות (בארץ/בחו"ל), שעות עבודה/לימודים ארוכות, לא נמצאים בבית, אכילה רבה במסעדות, עבודה במשמרות ועוד.
אימונים- כמות פעילות שבועית וסוג הפעילות, זמני הפעילות בסדר היום, תחרויות ויעדים ספורטיביים.
בריאות- איזון סוכרת, הורדת לחץ דם, הורדת כולסטרול, התאמה לתסמונת המעי הרגיז ו/או בעיות במערכת העיכול, עיצרות, מניעה ויטפול באוסטאופורוזיס ועוד.
 
 

מפגשי המשך- כמה זמן? מה המטרה?

פגש המשך הינו 30 דקות ומטרתו ליצור מסגרת מעקב והתאמת סגנון האכילה בצורה הטובה ביותר לשינויים בשגרת החיים או/ו לפי התקדמות הדיאטה. במפגשי ההמשך נמודד משקל, אחוזי שומן, היקף בטן וגובה (ילדים ומתבגרים). נבדוק את כמויות המזון, שינויים בארוחות החיים, תוכנית אימונים, לקראת תחרויות, שלבי הגדילה (ילדים ובני נוער) ואף ננסה להתאים ולגוון את התפריט במידת הצורך ולפי העדפותך.
 
 

תדירות יעוצי הדיאטה החוזרים?

מפגשי ההמשך מתקיימים אחת לשבוע או שבועיים לפי מה שנכון ומתאים ביותר למטופל.  ניתן גם לתאם מפגשים במרווחים יותר גדולים של 3-4 שבועות, בהתאם למטרה האישית של כל אחד (הכנה לתחרות, הורדת אחוזי שומן, ירידה במשקל, אורח חיים בריא ועוד). אין חובה להתחייב מראש למספר מפגשים אלא ניתן לבנות ביחד את המסגרת הגמישה לפי התקדמות השינוי התזונתי. למשל, להתחיל חודש ראשון-שני עם מפגשים אחת לשבוע ולאחר מכן לרווח ולהפגש אחת לשבועיים.
 
 

האם ניתן לרכוש מראש חבילות של מספר מפגשים?

כן, ניתן לרכוש מראש חבילות לתקופות זמן של 3 חודשים בתעריף מוזל. כל חבילה כוללת 6 מפגשים. מטרת החבילות היא ליצור מסגרת ומחוייבות אישית לתהליך על ידי קביעה מראש של תקופת זמן בה נפגשים כל שבוע-שבעויים, ואף להנות מהנחה במחיר לאור ההתחוייבות האישית. מומלץ להתייעץ עם הדיאטנית לגבי רכישת החבילה על מיצור את המסגרת המתאימה ביותר עבורך. 
 
 

איך שומרים על ההישגים לאחר סיום התהליך?

על מנת לאפשר שמירה לאורך זמן של תוצאות השינוי התזונתי ולראות שאנו באמת מצליחים בו לאורך זמן, ניתן לאחר סיום מסגרת המפגשים הראשונית ליצור מסגרת נוספת של מפגשים אחת לחודש-חודשיים. המטרה היא להגיע למפגשי מעקב בטווחי זמן רחוקים המאפשרים שמירה על מסגרת מחייבת אך לא הדוקה מצד אחד ומצד שני קבלת עצות וטיפים איך להמשיך ולשמור לאורך זמן, במיוחד אם יש שינויים באורחות החיים והרגלי האימון/האכילה.
 
 

היכן מתקיימים המפגשים?

המפגשים מתקיימים בת"א במרכז רפואית הספורט 'מדיקס' הנמצא בקומה א' בבניין הרב-ספורט שברחוב שיטרית 6. הפגישות הן אישיות ומתקיימות בחדר המצויד בכל אמצעי המדידה הנדרשים, דבר המקנה אוירה
נעימה ואינטימית. ילדים המגיעים למפגשי הייעוץ חייבים להגיע ביחד עם הורה מלווה (כמובן ששני ההורים מוזמנים בשמחה לפגישה).

 

buttom.jpg