רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

 הקלוריות של יום העצמאות: 5 ארוחות לדוגמה


יום העצמאות הוא חג למדינה, אך כמה קלוריות מסתתרות בכל ביס באורחה? הדיאטנית ג'והנה ויינברג בדקה בשבילכם 5 ארוחות לדוגמה.
יוםהעצמאות.jpg


מאת: ג'והנה ויינברג

דיאטנית קלינית וספורט, צוות הדיאטניות בהנהלת יעל דרור במרכז רפואת הספורט "מדיקס" בתל אביב.

 

 יום העצמאות מגיע וכבר אנחנו מתכננים את מפגש המגל המסורתי. מי לא אוהב לאכול "על האש"? כמות אדירה של בשר מציפה את כל הבית, סטייק טעים וניגוב חומוס, חברים ואווירת החופש. ישראלים נוהגים לאכול ארוחת " על אש" עשירה בסלטים מכל מיני סוגים: חצילים במיונז, חציל קלוי, מטבוחה, כרוב במיונז, סלט קולסו, סלט חומוס, פיתות, צ'יפס , בשרים ורטבים רבים. כמובן שארוחה טובה מלווה בשתייה של קולה, מיצים, בירות ואי אפשר בלי קינוח  בסוף הארוחה: אבטיח, גלידה ועוגת שוקולד טובה.

 

חשבתם  פעם כמה קלוריות  יש בתענוג הזה?

עיקר הקלוריות מתרכזות בסלטי המיונז, בבשרים שמנים כגון קבבים, כנפיים, אנטריקוט והנקניקיות המפורסמות שתורמות בעיקר שומן, ואין לשכוח את השתייה מתוקה והקינוחים העשירים. על מנת ליהנות מהארוחה ולשמור על כמות קלורית סבירה עלינו לבחור מאכלים רזים יותר. למשל: סלטי ירקות, בשרים  דלי  שומן כגון חזה עוף, דגים, בשר סינטה/ פילה / שייטל, להמעיט בכמות הפיתות ולבחור בשתייה דלה בקלוריות כגון מים, סודה או דיאט. כך תוכלו ליהנות מארוחת " על אש" מבלי להוסיף שומן וסוכר מיותרים.

 

להלן דוגמאות של מספר ארוחות לחג ותכולתן הקלורית, כך תוכלו לבחור את הארוחה המתאימה לכם:

 

ארוחה מספר 1: כ-1805  קלוריות

2 נקניקיות עגל + כף רוטב צ'ימיצורי + 1/4 בגט = 570 קלוריות

4 כנפיים בגריל  +מנת צ'יפס בינונית + סלט ירקות = 1035 קלוריות

כוס יין אדום יבש (130 מ"ל) = 90 קלויות

פרוסת עוגת תפוחי עץ= 200 קלוריות

 

ארוחה מספר 2: כ- 1470 קלוריות

פיתה + 2 כפות חומוס + 2 כפות סלט כרוב במיונז+ 2 כפות סלט ירקות+ 3 קבבים  רומני ם= כ-630 קלוריות

כוס קולה (240 מ"ל) = 100 קלוריות

כוס וודקה רדבול = כ- 240 קלוריות

כוס גלידת וניל  גדולה (240 מ"ל)= 500 קלוריות

 

ארוחה מספר 3 : כ-740 קלוריות:

2 שיפודי פרגיות ברוטב סויה ודבש + 1/2 פיתה + 2 כפות סלט קולסו + 2 כפות חצילים במיונז= כ 450 קק"ל

כוס מיץ תפוזים (240 מ"ל)= 100 קלוריות

בקבוק בירה 330 מ"ל=  130 קלוריות

פלח אבטיח דק= 60 קלוריות

 

ארוחה מספר 4: כ-640  קלוריות

חזה עוף+ סלט ירקות עם כף שמן + תפוח אדמה בינוני אפוי+ 2 כפות סלט חצילים קלוי= 580 קלוריות

כוס סודה/ מים /דיאט= 0 קלוריות

צלוחית סלט פירות =60 קלוריות

 

ארוחה מספר 5 (צמחונית): כ- 651 קלוריות

2 חזה בגריל מן הצומח בדבש וסויה + המבורגר מין הצומח + 2 כפות סלט טחינה +ירקות בגריל ( גמבה/ קישואים /בצל /חציל )= 441 קלוריות

כוס (240 מ"ל) שתייה קלה= 110 קלוריות

שיפוד מ-4 מרשמלו= 100 קלוריות

 

מילה של סיכום

יום העצמאות זהו יום חג ומצווה לעשות "על האש", להיפגש עם החברים ומשפחה לחגוג יום כה חשוב.  עם זאת, לפני שניגשים לצלחת עדין צריך לזכור שזה יום אחד של חגיגה ולא צריך להפריז יותר מידי באכילה גדולה. אפשר ליהנות גם מארוחה בשרים בריאה, ירקות וקינוח על בסיס פירות. אם לא רוצים להתפשר על הבשרים, הפחיתו בקלוריות בקינוחים, בסלטים עם מיונז ובשתייה מתוקה והאלכוהולית  . הכי חשוב, מילה של סיכום: תפעילו שיקול דעת נכון, ביצעו פעילות גופנית וכך ארוחת " על האש" תחלוף מבלי להשאיר חותמת.

buttom.jpg