רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

גלידות- חידושים והמצאות מפתיעות


האם גלידה היא מוצר מזון בריא? האם יש הבדלים בין סוגים הגלידות השונות מבחינת הקלוריות, השומן, הערכים התזונתיים? מה החידושים בתחום?
גלידות.jpg


החום, הלחות והחמסינים לא משאירים לנו בררה- הגלידה היא הפתרון היחיד כדי לשרוד את חודשי הקיץ בארץ בצורה שפויה! אמנם, בארצנו החמה הגלידות הן מוצר הנאכל כל השנה, אך לפני הקיץ מנסות כל החברות לחדש, להפתיע, לגוון ולצאת עם גלידות חדשות. האם גלידה היא מוצר מזון בריא? האם יש הבדלים בין סוגים הגלידות השונות מבחינת הקלוריות, השומן, הערכים התזונתיים? מה החידושים בתחום?

 

הגלידות עוברות ל"יחס אישי"

פעם, הסיסמה המנצחת הייתה "אריזה משפחתית", ככל שהמוצר היה גדול יותר, כך נחשב לטוב יותר. לאחרונה השתנתה המגמה והגלידות האישיות נכנסו חזק לתמונה. החידוש הנפוץ בתקופה האחרונה, הוא אותו מותג באריזה זעירה.ניתן למצוא במקררים את הטילונים הקטנטנים (59 קלוריות ליחידה) וגם את הסולרו הזעיר (72-34 קלוריות ליחידה). ישנן גם גלידות בצורת ענני גלידת וניל על מקל, בכמות המספיקה לילד, ואריזת גלידה בין שני ביסקוויטים קטנים (59 קלוריות), שוב באריזה מיניאטורית. מסע הפרסום מכוון, אמנם, לילדים אך כל חובבי הגלידות ושומרי המשקל יכולים להנות מהטעם הנהדר, בלי נקיפות מצפון על העודף הקלורי.

 

שומן- למה לשים לב?
כאשר בודקים את אחוזי השומן בגלידות חשוב לשים לב שיש פערים גדולים המושפעים מטעם הגלידה (שוקו, וניל, טעמי פירות ועוד), אך גם ובעיקר מושפעים מהתוספות. לדוגמה, גלידה בטעם "נקי" של וניל, שוקולד, תות ועוד תכיל ברוב המקרים אחוזי שומן יותר נמוכים בהשוואה לאותו טעם עם תוספות. למשל תוספת שוקולד צ'יפ, שברי עוגיות, פליק שוקולד מריר, אגוזים, ועוד מעלים את כמות הקלוריות והשומן בגלידה. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא היחס בין סה"כ השומן בגלידה לכמות השומן הרווי במוצר. כאשר כמות השומן הרווי במוצר היא מעל 50% מכמות סה"כ השומן עדיף להימנע!  לדוגמה, גלידה עם סה"כ 10% שומן, שעל פנוי לא נראת עשירה בהשוואה לגלידות אחרות, שתכיל 7-8 גרם שומן רווי היא לא בכירה מומלצת מבחינה תזונתית ובריאותית.
 

היוגורט כובש גם את הגלידות

מגמת בריאות נוספת בתחום הגלידות הינה מוצרי הגלידה על בסיס יוגורט, המפחית, בצורה משמעותית, את אחוזי השומן. הטעם משתפר עם תוספת הפירות הטרופיים (מנגו, פסיפלורה, אוכמניות ועוד), חתיכות שוקולד, שברי עוגיות ושאר פיתויים, המשתלבים נהדר עם הגלידה. אחוזי השומן כאמור עדין יחסית נמוכים בזכות גלידת היוגורט (5-6% שומן). לגבי ה"יוגורטיות" הרבות שנפתחו לאחרונה, חשוב לשים לב ולבדוק שהגלידה מוכנה מיוגורט אמיתי ולא מאבקת יוגורט שמאבדת חלק גדול מהיתרונות של מוצר המקור... גם כאשר בוחרים את כל התוספות על גלידת-היוגורט, מומלץ להתרכז בפירות ופחות בשוקולדים אם המטרה היתה לבחור מוצר דל קלוריות. למי שמתעקש על אחוזי שומן ממש נמוכים גם באכילה מחוץ לבית, ניתן למצוא את רשת הגלידריות של TAPS שמכורות רק גלידות יוגורט 0% שומן בטעמים מאד מפתיעים (למשל מנטה...) המיוצרים במפעל של דנונה בארה"ב. הגלידות מיוצרות כאמור מיוגורט אמיתי ומיובאות בצורתם המוכנה מארה"ב ישר לסניפים בארץ. יש גם טעמים ללא סוכר והתשלום הוא לפי משקל הגלידה שבוחרים- טוב לדיאטה וטוב לכיס.

 

הסורבה

גילדות הסורבה למיניהן, מתאפיינות ב – 0% שומן כיוון שהם מתבססים על מים, פירות וסוכר, אך חשוב לזכור כי הסוכר מהווה 40% מערך המוצר. לכן אין אפשרות להתיחס אליהן מוצר דיאטטי אלא רק כ"דל שומן".

 

מה בדיאטה?

גם בשוק הדיאטות יש חידושים לרוב והחברות הגדולות יודעות שההכנסה ממוצרי דיאטה איכותיים מחזירה את ההשקעה ואף יותר מכך. ניתן למצוא ארטיקים בטעם וניל, בננה, שוקו, פטל, מלון, פסיפלורה ועוד טעמים מגוונים. הגלידות הדיאטטיות על מקל מכילות 8-49 קלוריות ומאפשרות פינוק מתוק ללא מחיר קלורי גבוה. ניתן למצוא ארטיקים בטעמים מגוונים של וניל, שוקו, בננה, קפוצ'ינו, תות ועוד. בתחום הקרטיבים יש מגוון רחב של מוצרים דיאטטים עם 8-19 קלוריות שמאפשרים למי שרוצה אפילו לאכול יותר מאחד בלי הרבה רגשות מצפון.

 
גם בלי דיאטה אפשר להנות מהגלידה בלי להשמין
למי שלא מחפש "דיאט" או "לייט",  אך בכל זאת רוצה לשלוט בכמות השומן, היום ישנן גלידות המכילות 1.5%-2% שומן בלבד. גרסאות אלו של הגלידות יכילו כמות קלוריות לא נמוכה (140-200 קק"ל/100 גרם) כמו ה"דיאט" אבל אחוזי השומן יהיו נמוכים משמעותית בהשוואה לגלידות הרגילות, ולכן גם הטעם יהיה הרבה יותר עשיר בהשוואה לדיאט. הסימון על האריזה לא גדול אבל בהחלט קל לזהותו אם מודעים לקיומו ורוצים להקפיד על כמות השומן בתזונה היומית.

 

צבעי מאכל?

לאחרונה עולה הדרישה לצבעי מאכל טבעיים גם בתחום הגלידות. המובילים בתחום הם בעיקר הקרטיבים בטעמי פירות המבוססים על צבעי מאכל טבעיים או רכזי פרי (שבפועל אינם נחשבים לצבע מאכל). אומנם הצבע של הקרטיב יהיה פחות חזק בהשוואה לאותו מוצר עם צבעי מאכל, אך הטעם נהדר והבריאות כמובן שגם יוצאת ברווח נקי...

 

גם באחוזי שומן- שווה כחול לבן!

 גלידות המיובאות מחו"ל, מכילות אחוז שומן גבוה יותר, על מנת לאפשר חיי מדף ארוכים יותר. הגלידות המיוצרות בארץ נחשבות לטריות ויש בהן אחוז שומן נמוך יותר ופחות חומרים משמרים. עוד סיבה טובה לצרוך "כחול לבן".
 
 
 
buttom.jpg