רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

הצלוליט ואני- אפשר גם אחרת!!!


מה זה צלוליט? איך להתמודד עם הבעיה המעצבנת הזו? האם יש מה לעשות או שצריך להשלים עם המציאות ולרכוש קרמים יקרים וטיפולים אסטטים מפחידים? האם יש פיתרון אחר?!
1.jpg

תגיות: תפוז, תחת, שומן, רקמת שומן, רזון, קרמים, צלוליט, עודף שומן, עודף משקל, ניתוחים, מתסכל, מעצבן, מכנסיים קצרים, ישבן, ירכיים, חיטוב, השמנה ביטנית, השמנה, הרזיה, אסטטיקה.
 
 

הקשר האישי והיחס המצוין בו הקפדתם ליצור את הצלוליט האישי בחודשי החורף, אינו אומר שהוא צריך להישאר שם גם בקיץ. אכן, מאד מביך לקנות ביקיני (שלא לדבר על חוטיני...) כאשר רקמת הישבן, הירכיים ועוד אזורים הנחשפים לשמש, מקבלים צורה גבשושית לא מלבלבת במיוחד... אז מה עושים? למי פונים?

אה, טוב ששאלתם, קחו אחריות על הצלוליט האישי, כי אף אחד לא יעשה את זה במקומכם!

 

הליכה במכנס קצר עלולה ליצור גלים של תגובות...לא, אין הכוונה לגלי המעריצים האוהדים, אלא לגלים ותנועות באזור הירכיים, של תנועת השומנים הרופפים, הצועקים הצילו על כל צעד ושעל. אומנם בתקופת החורף לא כל כך נחשפנו לבעיה בגדולתה (אם לא עמדנו כמובן שעות מול המראה) אך עם פרוס עונת הרחצה, השיזוף והמכנס הקצר, הגיע הזמן לטפל בעניין.

 

מה זה צלוליט?

לגוש הבשר המצטבר מתחת לעור ונותן מראה גבשושי של קליפת תפוז, יש שמות רבים ואף שמות חיבה לא מועטים. חלק קוראים לו בטעות "צלוליטיס" אשר בשפה המקצועית רפואית, מתייחס לדלקת של רקמת השומן. בפועל, אין הכוונה לומר שהמראה הגבשושי הנוצר, הוא מצב של דלקת, אלא מצב של הצטברות שומן תת עורי ללא קבלה מספקת של דם. היווצרות המראה הגבשושי נגרמת ברובה, בשל נטייה גנטית (גם לבחורות רזות יש צלוליט!!!) ואינו קשור בהכרח להשמנה. עם זאת, ככל שכמות השומן בגוף עולה, במיוחד באזור הירכיים והישבן, כך עולים הסיכויים להיווצרות הצלוליט ואף להגדלתו.

 

המטרה: הורדת הצלוליט?

עלינו לאפשר לגוף לפזור את השומן התת עורי ע"י אספקת דם טובה יותר לאזור (יצירת כלי דם) ולעודד את הגוף להשתמש בשומן לצורכי אספקת אנרגיה. זו לא פנטזיה וגם לא חלום, נא לא להתייאש ולפנות מיד למנתח פלסטי, מה קרה? מתייאשים כל כך מהר?.

 

איך?

הפתרון יהיה על ידי המרצת הדם לאזור בעזרת פעילות גופנית המפעילה את אזור הירכיים (הליכה, ריצה, רכיבת אופניים, ספיניניג, ריקוד) או עיסויי המקום.

  • פעילות גופנית -מומלץ לעסוק בפעילות גופנית אשר מעלה את מספר כלי הדם באזור השריר הפועל ומאפשרת אספקת דם טובה יותר גם לרקמת השומן שעוטפת אותו (כלומר, צריך להפעיל את האיבר בו נמצא הצלוליט). מומלצת פעילות אירובית אשר מעודדת את הגוף ליצור סיבי שריר ארוכים וצרים מבחינת המראה של השריר(מראה מחוטב) ואשר מעודדת מאד את יצור כלי הדם החדשים מסביב לשריר.
  • עיסוי-העיסוי צריך להיות אינטנסיבי מספיק על מנת לעודד את זרימת הדם במקום. זה לא הזמן ללטף את עצמנו אלא להשקיע במשימה זמן ואנרגיות. ניתן לעשות את העיסוי לבד או לגשת למעסה מקצועי, אך החשוב ביותר לחזור על עיסוי המקום בתדירות גבוהה.

 

הבטחות בקוסמטיקה???

מרבית הקרמים שמנסים לטפל בבעיה לא נחלו הצלחה גדולה כיוון שהבעיה נובעת מבפנים וקרם חיצוני לא יכול לעשות פלאים... בנוסף לכך, שימו לב כי ההוראות המפורשות, על מרבית אריזות התכשירים הקוסמטיים, מדריכות לעסות היטב את הקרם לתוך העור לפחות מספר דקות ולחזור על הפעולה לפחות מספר פעמים ביום (נשמע לכם מוכר???). נשאלת השאלה, האם ניתן לזקוף את השינוי הקל המושג לפעמים, עקב השימוש בתכשירי הקוסמטיקה, לעיסוי שעשינו לעצמנו, לרכיבי התכשיר הפלאי (ששילמנו עליו המון המון כסף) או לשילוב הסינרגטי של שניהם?

 

מה עם דיאטה?

בפועל, מכיוון שנטיית הגוף ליצור צלוליט היא ברובה בשל השפעה גנטית, דיאטה לבד לא תעשה את העבודה במלואה. כמובן שדיאטה מאוזנת, אשר מאפשרת ירידה כללית בכמות השומן בגוף ובניית שריר מחוטב במקביל (לא דיאטת כסח שהורסת גם את השריר!), תאפשר ירידה בכמות השומן התת-עורי שבאזור המבוקש ותשפר את המראה הכללי. נסו להפחית את כמות השומן אותה אתם צורכים במזון לכ- 25%-30% מסה"כ הקלוריות היומיות (רובנו אוכלים כמות שומן גבוהה, כ- 40% שומן). עם זאת, אל תוותרו לגמרי על השומן בתפריט, כיוון שגופכם חייב לקבל חומצות שומן חיוניות.

 

ולסיכום,

מה עושים לשיפור המצב? (להדפיס ולשים על המקרר, או בכל מקום אחר...)

  • פעילות גופנית -בצעו פעילות גופנית לפחות חצי שעה עד שעה ביום, 3-4 פעמים בשבוע. אל תגזימו מעל 5-6 פעמים בשבוע. הקפידו לפחות על יום אחד של מנוחה.
  • לא חייבים לקרוע את הצורה -אין צורך לרוץ או ללכת נורא מהר, המטרה היא לא לסבול כל הדרך, אלא לבצע פעילות גופנית שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן. גם הליכה מתונה, רצופה וממושכת תראה את אותותיה כעבור מספר שבועות.
  • גוונו בפעילות-נסו בכל פעם לבצע סוג אחר של פעילות אירובית ואף ניתן לשלב כמה סגנונות במסגרת אותו אימון (רכיבה על אופניים עם ריצה, סטפר, הליכה-אובלית, הליכה בשיפוע, הליכה בחוץ). הגיוון בסוגי הפעילות מאפשר חיטוב טוב יותר של השריר ומונע "התרגלות" של הגוף למאמץ.
  • היו סבלניים -שינוי רקמת שומן לא מתרחש בין לילה כפי שאינו נוצר ברגע (כן, שנים של טיפוח, השקעה וחוסר פעילות גופנית היו מעורבות ביצירתו). חכו לפחות 3-4 שבועות לפני שאתם בודקים את השטח מחדש. לפעמים נדרשים אף יותר שבועות, תלוי בנטייה הגנטית של הגוף לאגירת שומן ובמידת ההשמנה.
  • דיאטה מאוזנת -שילוב דיאטה מאוזנת לירידה במשקל יכולה לעשות רק טוב ולשפר את קצב קבלת התוצאות הרצויות.
  • פנקו את עצמכם בעיסוי -מצאו את הזמן להשקיע במקום הצלוליט, אחרי המקלחת, בבוקר או לפני השינה. גם שימוש בקרם לחות יעשה את העבודה, החשובה היא פעולת העיסוי. במידה ואתם רוצים באמת להתפנק או מתקשים לעסות את עצמכם ניתן לבקש את עזרת בן הזוג (תמיד טוב לזוגיות..) או לקבוע תור למסאז' אצל איש מקצוע. בקשו התמקדות באזור המבוקש (אפשר כמובן להזמין גם את בן הזוג לעיסוי מפנק במסגרת הספא...).
  • אל תוציאו כסף רב על פתרונות קלים -משחות קוסמטיות יקרות או פתרונות כירורגיים (שאיבת שומן) עלולים לטמון בחובם תופעות לוואי בריאותיות אשר עלולות לגרום לכם לסבל רב.
 
 
buttom.jpg