רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

אוכלים לאט, יורדים מהר במשקל


הרבה אנשים עולים במשקל בחורף. הסיבה היא שינויים בהרגלי האכילה, מה עושים? איך בחורף הזה לא עולים במשקל ועדין מצליחים להיות שבעים? האם קצב האכילה משפיע על ההשמנה שלנו ועל הקושי לרדת במשקל?
1.jpg

תגיות: השמנה, דיאטה
 
 

כדי להצליח בדיאטה יש טריקים רבים. כל אדם שתשאל יתן לך רשימה מכובדת של טיפים שעובדים ולא עובדים עליו במסגרת הדיאטה. חלק רושמים מה הם אוכלים, אחרים סופרים קלוריות ויש אנשים שמפרידים או נמנעים ממזונות מסוימים. טיפים וטריקים זה דבר חשוב וטוב אך צריך להבין איך הגוף עובד

 

האם יש שיטות ביולגיות שיכולות לעזור ולא רק טריקים? האם יש כללים פיזיולוגים שיכולים לעזור לנו לאכול פחות?

התשובה- כן!

 

כללי סבתא

אחד הכללים החשובים ביותר הוא לאכול לאט! זה אולי נשמע כמו איזו אמירה ישנה של סבתא שמטיפה  ללא הפסקה לעמוד זקוף, לא לדבר בזמן הארוחה, לאכול בפה סגור וכמובן ללעוס לאט, אך דעו שיש בסיס נרחב ואמיתי להנחיה שיכול לעזור לכם לאכול פחות.

 

איך זה עובד?

כאשר האוכל נכנס לקיבה לוקח זמן לגוף להרגיש את השובע. המנגנון בו מקבל המוח את השדר שנכנס מזון הו מנגנון הורמונאלי. כאשר המזון נכנס לקיבה מופרש לזרם הדם הורמון בשם גרלין. הורמון זה אמור לעשות את המסלול המסובך בזרם הדם אל מרכז השובע במוך. מכיוון שמדובר במסלול לא פשוט לוקח בפועל למוח 15-20 דקות מתחילת הארוחה ועד שהמסר של השובע מתקבל ואנו יכולים להירגע ולהרגיש מלאים.

 

איך מנצלים את זה להצלחת הדיאטה?

  1. בעת הליעסה בחלל הפה, נסו להקפיד מראש על מספר לעיסות מינימלי לפני הבליעה. כך תוכלו להאט את קצב הבליעה ומשך הזמן בו תאכלו את מזון יתארך.
  2. עשו הפסקות יזומות במהלך הארוחה. הניחו מידי פעם את המזלג על השולחן לצד הצלחת ואפשר לעצמכם לאכול בנחת בלי לדחוף כל הזמן אוכל לפה.
  3. חתכו את האוכל בצלחת לחתיכות יחסית קטנות, כדי שלא תסיימו את כל המזון בשני ביסים גדולים.
  4. הסתכלו על השעון בתחילת הארוחה, הקציבו מראש את הזמן הרצוי למשך הארוחה ונסו ל"משוך" את האכילה עד לפרק זמן זה (לא על ידי אכילה של יותר מזון אלא על ידי אכילה איטית יותר!).
  5. עשו הפוגות בין המנה הראשונה לעיקרית או בין הארוחה כולה לשלב הקינוח. אין זה תרוץ לאכול בכל פעם מחדש "הר" של קלוריות אלא דרך חשובה להפחית את העומס קלורי שהגוף רואה. אכילה עם הפסקות יזומות לפחות של חצי שעה לפני שלב הקינוח (מומלץ אף יותר אם ניתן) היא דרך חשובה לאפשר לנו להרגיש שובע בעת ההגעה לשלב הקינוח ולאפשר לנו להסתפק בכמות קטנה יותר ואפילו לוותר עליו.
 
 
 
 
buttom.jpg