רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

טבלאות אחוזי שומן לכלל האוכלוסיה ולספורטאים


מה הטווח התקין של אחוזי שומן למי שלמתאמן בצורה חובבנית? מה אחוז השומן האידיאלי למי שעוסק בספורט בצורה מקצועית? האם יש הבדלים בין גברים לנשים? איך משפיע הגיל על אחוזי השומן?!
כללאוכלוסיה.jpg

תגיות: שומן, ריקוד, ספורטאים, נשים, טווח תקין, חיטוב, התעמלות, השמנה, הרזיה, דיאטה, גיל, גברים, ג'ודו, אתלטיקה, אחוז שומן
 

טבלאות אחוזי שומן באוכלוסיה בריאה (לא ספורטאים)

טווח אחוזי השומן באוכלוסיה הבריאה שאינה מתאמנת, שונה במידה ניכרת בהשוואה לספורטאים. טווח אחוזי השומן שונה בין נשים לגברים ואף משתנה עם הגיל. שינוי הטווח עם הגיל נובע משינויים פיזיולוגיים-ההורמונאלים המתרחשים באופן טבעי וקשורים לעליה במסת השומן וירידה במסת השריר.

עבור גברים בגילאי העשרים, הטווח התקין 5%-15% אחוזי שומן. האחוז עולה עם הגיל ויכול להגיע עד 20-22%.

בקרב הנשים הצעירות הטווח הרצוי הוא 17-25% ועולה עם הגיל לכיוון 20-30%.

אחוז השומן הרצוי עבור אנשים המתאמנים בצורה חובבנית אך באופן קבוע, מסומן ברקע צהוב עבור שני המינים. אחוזי השומן הנמוכים יותר, מתאימים לאוכלוסיה של ספורטאים מקצועיים ולא לקהל הרחב.

 

אחוז שומן בריא מינימאלי לנשים הוא 17%, מתחת לאחוז זה עלולות להיות בעיות הורמונאליות (אי הופעת מחזור) ופגיעה בפוריות.

 

הערה- הנתונים מתאימים לבוגרים מגיל 20 ומעלה. עבור בני נוער וילדים הטווחים המומלצים שונים.
 
 
 

 

טבלת אחוזי שומן לגברים

1.jpg

טבלת אחוזי שומן לנשים

2.jpg
 
 
 

אחוזי שומן לספורטאים

אחוזי שומן לספורטאים קביעת אחוז השומן אצל ספורטאי מאפשרת לנו להבדיל בין שני מרכיבים חשובים: מסת השומן ומסת הגוף הרזה (הכוונה בעיקר למסת השריר בהקשר לספורטאים). קיים שוני מובהק באחוזי שומן, בין ספורטאים לבין אנשים שאנם מתאמנים ובין ענפי הספורט השונים. ניתן לחלק את מקצועות הספורט לשש קטגוריות לפי מאפייני הספורט והדרישה הטכנית. בכל תחום ספורט יש צורך באחוזי שומן שונים, המתאימים לאופי ענף הספורט. הקבוצות הן:
1. ענפי ספורט הדורשים מיומנות טכנית גבוהה: טניס, סקי אלפיני, גלישה במורד, גולף, קפיצה לרוחק.
2. ענפי ספורט עם דגש אסתטי בהם האסטטיקה מאד חשובה: ריקוד בלט, צלילה, התעמלות, פיתוח גוף.
3. ענפי ספורט עם קטגוריות משקל: הרמת משקולות, ג'ודו, קראטה, האבקות.
4. מקצועות סיבולת : חתירה, סקי נורדי - גלישה על שלג למרחקים ארוכים, שחיה, מרתון, אופניים, טריאתלון.
5. משחקי כדור: כדורסל, כדורגל, פוטבול.
6. מקצועות בהם הדגש על כוח מתפרץ: כדור ברזל, דיסקוס, ספרינט. בתוך כל קבוצה, יש לכל מקצוע את אחוזי השומן המומלצים עבורו, עם הבדלים ברורים בין נשים לגברים.
 
הערך המוצג בטבלה הוא ערך אידאלי ממוצע עבור כל תחום ספורט. עם זאת, לכל ספורטאי יש צורך להתאים את הטווח המומלץ עבורו לפי נתוניו האישיים. אחוז השומן המופיע בטבלה מיועד לתקופת תחרויות ולא בהכרח מתאים לאורך כל שנת הפעילות. לקביעת אחוז שומן אידיאלי אישי בספורט, יש להתיעץ עם דיאטן/נית ספורט המומחה בתחום הספורט בו עוסק הספורטאי.
 
 
 
 3.jpg
 
 
 
הערה: הנתונים המופיעים לעיל הינם ערכים ממוצעים עבור ספורטאים מקצועיים תחרותיים ולא מתאימים לאוכלוסיה העוסקת בספורט בצורה חובבנית.

buttom.jpg