רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

כשלון חיובי באימון- דווקא עושה טוב לשריר!


איך יכול להיות ש"כישלון חיובי" הוא דבר טוב? איך זה עוזר לבניית שריר? האם זה מתאים לכולם?
12.jpg

תגיות: שריר, סטים, משקולות, כישלון חיובי, כוח, חיטוב, התנגדות, היפרטרופיה, אימון
 

למה להיות שליליים? למה תמיד לדבר על הצד הרע של הדברים? איך בכלל "כשלון" יכול היות דבר "חיובי" ולמה לדחוף אותו באמצע הסט של המשקולות? מה, לא מספיק הפיסיכומטרי, המבחנים של סוף הסמסטר או ראיונות העבודה, כדי לחוות כשלון? זה לא מבחן בלשון ובהחלט לא ניסוח נכון של משפט תחביר בעברית,  אך "כשלון חיובי" הוא חלק חיוני בפיתוח הכוח והתקדמות תוכנית האימונים בחדר הכושר.

 

אם מדובר על התקדמות, למה להתחיל דווקא בכשלון?

הירגעו! לא מדובר על שפת סתרים של מדריכי כושר. בעולם הספורט והכושר הגופני יש מושגים רבים המקבלים פירוש שונה משימושם בחיי היומיום. תוכנית האימון כוללת סגנונות מגוונים של אימון אשר מטרתם לשפר את מרכיבי הכושר, לאפשר בניה טובה יותר של מסת השריר וכמובן שיפור ההישגים הספורטיביים. "כשלון חיובי" הוא מושג הבא לתאר מצב עבודה עד לסף יכולת השריר, אשר יעודד בסופו של דבר, את גדילתו ופיתוחו.

 

 

מה זה "כשלון חיובי"

המונח "כשלון חיובי" מורכב משני מושגים:

  • כשלון -מפתיע, אבל אין הכוונה למושג שלילי כמו בחיי היום יום, של כשלון הורס.

    בספורט ה"כשלון" באימון אחד, מביא

        להתפתחות וגדילה בהמשך.

  • חיובי- שיפור הכוח, פיתוח השרירים והתקדמות הכושר הגופני.

הכשלון באימון משקולות מוגדר כמצב בו אתה לא מסוגל לבצע את החזרות האחרונות של הסט. בדרך כלל באימון משקולות, מתכוונים ל-2-3 חזרות אחרונות בסט האחרון. לא צריך להיכשל כבר בהתחלה (אה, ניסיתם להרים יותר מדי משקל?). אם זה קורה, סימן שהערכתם את כוחכם קצת מעבר ליכולת האמיתית... אולי זה הזמן להפסיק להשוויץ מול הבחורות והגברברים מסביב ולהתחיל לעבוד שקול ונכון.

 

מה עושה "כשלון חיובי" לשריר?

לגוף יש זיכרון, אם בצעת אימון משקולות עד למצב נכון של "כשלון חיובי" בסט האחרון, בפעם הבאה שתבצע את האימון (אם נחת מספיק), הגוף יגייס יותר כוחות ויצליח לבצע את החזרות האחרונות. כלומר, השריר לאחר האימון ינסה ל"בנות" את עצמו בצורה טובה יותר, על מנת להצליח להתמודד בהמשך, בצורה טובה יותר, עם עומס דומה. באופן זה, הכשלון של האימון הקודם יחשב להצלחה באימון הבא. לכן הוא נקרא "כשלון חיובי".

 

למי לא מומלץ להגיע ל"כשלון חיובי"?

לא לכולם מתאים אימון המגיע למצב של כשלון חיובי. בגיל צעיר, בו הגוף עדיין בשלבי גדילה (עצמות, רקמות חיבור, גידים, רצועות), מצב של כשלון חיובי, עלול לפגוע בעצמות ורקמות החיבור הנמצאות בשלבי התפתחות ואף לגרום לנזק בלתי הפיך ולפציעות. כאשר שונה חוק האימון בחדר כושר, המאפשר כניסת ילדים מגיל 6, לעומת גיל 14 שהיה נהוג עד עכשיו, הוגדרה בחוק הדרישה כי המאמנים יעברו הכשרה לעבודה עם ילדים צעירים. אימון ילדים ומתבגרים אכן, דורש התייחסות שונה לצורכי הגדילה של הילד והתאמת תוכנית האימון (ללא הגעה למצב של "כשלון חיובי").
 
 
buttom.jpg