רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 

להשיג ישבן חטוב וקטן- זה לא חלום, רק עבודה קשה!


רוצים ישבן חטוב וקטן? זה הזמן להבין מה צריך לעשות כדי להגיע לישבן דובדבן... זה לא חלום, רק עבודה קשה והרבה אמונה (וכמובן שגנטיקה טובה יכולה רק לעזור).
13.jpg

תגיות: תחת, שריר, שומן, כוח המשיכה, ישבן, חטוב, אימון
 
 

איך לנצח את כוח המשיכה? איך להרים את הישבן בלי להיעזר במכנסיים הדוקים, מחוכים לוחצים או בסכין המנתחים.. איך לחטב את גוש הבשר היושב לנו מאחור בצורה יומיומית, על מנת שיקבל צורה עסיסית ומגרה. האמת, לא צריך המון השקעה (בציוד כושר. כן, להשקיע זמן), בעזרת פעילות גופנית נכונה (וגם קצת דיאטה אם אפשר בבקשה...).

 

מטען עודף

הישבן יכול להיות אחד הדברים היפים ביותר בגופנו כאשר הוא מוצק, חטוב ומוחזק היטב במקומו. הבעיה מתחילה כאשר הוא עולה על גדותיו, נכנע לכוח המשיכה או מקבל את צורת הכיסא עליו ישבנו במשך רוב שעות היום (גם השקעה בכיסא מעוצב ונוח במיוחד, לא תפתור את הבעיה).

 

ישבנים - עולם של צורות וגדלים.

לכל אחד ישבן מיוחד. כן, כן, הרי לכולנו אותם איברים, אך הם בעלי עיצוב וחיטוב שונים. גם לגבי צורת הישבנים המועדפים או הגדרת הישבן סקסי, לא כולם מסכימים. יש האוהבים קטן, מוצק ובולט (דוגמה לישבן של הספרינטרים השחורים). אחרים מעדיפים ישבן גדול ובולט המורגש בנוכחותו בכל מקום (למשל שחקני כדורסל מתאפיינים בנוכחות רבה מאחור..). אחרים מעדיפים דווקא ישבן עגלגל, בצורת לב או דובדבן, שייתן תחושה נשית רכה ומגרה. יש שנולדו כמעט בלי ישבן ואחרים נולדו עם עודף ניכר באזור תחילת הירכיים. מה עושים? האם אפשר לשנות את התווים? להגיע לצורה הרצויה, לא רק בעזרת הליכה על עקבים גבוהים (מה, לא ידעתם שהם אמורים לעזור בהרמת הישבן?...)

 

הגיע הזמן לקום מהכיסא ולעשות מעשה...

בואו נהיה כנים, אף אחד לא ממש מרוצה מהמטען האחורי של עצמו. הגיע הזמן להפסיק לקטר ולהתחיל לעשות משהו בנושא. אז מה עושים? איפה מתחילים? מה בכלל משפיע על גודלו של הישבן? צורת הישבן מושפעת מהגנטיקה, ממשקל גופנו וממידת הפעילות אותה אנו מבצעים. עם הגנטיקה קשה להתעסק ולשנות את הקווים הכלליים, אבל עם התזונה דווקא כן. ככל שנעלה במשקל, כך אזור הישבן ילך ויגדל. על מנת לנסות לצמק את הישבן בדקו, בשלב ראשון, אם אתם במשקל תקין, במידה ואתם סובלים מעודף משקל, הנה ההזדמנות שלכם לקחת יוזמה ולהתחיל בדיאטה נכונה (אסור דיאטה כסח! גם לא כדי להקטין את התחת!!!).

 

נא להכיר : אדון ישבן, הרבה שומן אבל גם שריר יש שם...

הישבן מורכב ברובו מכיסוי של רקמת שומן אך לא רק. הישבן מורכב גם משלושה שרירים!! (אהה, לא רק אחד!). ישנו השריר הגדול (גלוטאוס מקסימוס) השריר הבינוני (גלוטאוס מידיוס) וכמובן השריר הקטן (גלוטאוס מינימוס) - ממש כמו בסיפור על זהבה ושלושת הדובים רק בלי הדייסה חמה, או שדווקא כן במקרה שלכם...

 

הבעיה - השומן תקוע באין מוצא

אחת הבעיות של אזור הישבן היא אספקת דם לא מספיק טובה ונמרצת לאזורי השומן המכסים את השרירים. זרימת הדם פחות יעילה בהשוואה לאיברים אחרים בגוף וקשה לגוף לחמם את המקום (שמתם לב שבימי החורף הקרים, התחת נשאר קר לאורך זמן?) גם הצורה הגבשושית של העור באזור הישבן (המכונה "צלוליט"), מעידה על הצטברות רקמת שומן שאינה מקבלת אספקת דם טובה לאזור התת-עורי ולכן מקבלת מראה ג'לי במקום מראה מתוח ומוצק.

 

אז מה עושים?

המטרה היא לחזק את השריר, להפחית את כמות השומן המכסה את השריר החטוב (גם עם נעבוד עליו שעות, לא נבחין בתוצאות כאשר הוא עטוף היטב בשומן עבה), וליצור הרבה תנועה באזור על מנת לשפר את זרימת הדם לרקמת השומן. כאשר בונים תוכנית אימונים לחיזוק התחת מתכוונים בעיקר לשריר הגדול. אומנם אנו לא שמים לב, אבל שרירי הישבן נחשבים לחלק מהשרירים החזקים בגופנו ואף משתתפים בהרבה מאד פעילויות יומיומיות (אין פלא שיש בישבן תמיד כל כך הרבה קוצים...).

 

מתי שרירי הישבן עובדים?

כל עליה, ואין הכוונה לאותה עליה בה מקבלים סל קליטה... מחייבת את תרומתם הנכבדה של שרירי הישבן. האמת שמאד בקלות אנו יכולים לשלב תרגילים לחיזוק הישבן. למשל, עליה במדרגות עושה עבודה טובה. ככל שהמדרגות יותר גבוהות, השריר חייב לעבוד יותר קשה. גם הליכה או ריצה בשיפוע מפעילה היטב את שרירי הישבן (לא חייבים רק בהליכון, צאו לרחובות וחפשו עליות טבעיות!) ככל שתבצעו יותר פעילות של עליה על מדרגות, ספסלים, כיסאות או סתם הליכה בעליות, כך תחזקו ותחטבו את שרירי הישבן. נסו ללכת לפחות מקטעים מסוימים בצעדים יותר רחבים וראו כמה עבודה הישבן צריך לבצע... אל תעשו לו חיים קלים!

 

קומו והתחילו לחטב מיד!

יש כמובן גם תרגילי משקולות ספציפיים המסייעים לחיזוק הישבן אבל למה שלא תתחילו קודם כל בקטן. אל תבנו על אימון חד יומי לעיצוב הישבן בחדר כושר. הוסיפו פעילות מחזקת ישבן לאורך כל היום! אם אתם צריכים לגשת לשירותים בעבודה, רדו/עלו קומה. אם אתם צריכים להגיע לפגישה או סתם לקנות דבר מה, צאו להליכה רגלית ובחרו מראש מסלול הכולל עליה.

שלבו את הפעילות בכל מקום, ובכל זמן  (גם בחופשות...).

דוגמה: בעת חופשה באילת, ארגנו טיול רגלי במעלה הרחובות לכיוון היציאה ההררית מאילת (כן, עזבו לרגע את השיזוף, הים והפוזה), תאמינו לי זו חתיכת "מסע כומתה" לישבן ומרגישים כל שריר בעת החזרה.

 

מסקנה:

אם לא נתעצל ונקום מהכיסא, נתחיל לצעוד ואף נקפיד על עליה במדרגות או סתם עליה רגלית לכל מקום שנבחר. נוכל לעשות שינוי בגזרה וכן, גם לעזור לישבן להלחם בכוח המשיכה.

 

שיהיה בהצלחה.
 
 
 
buttom.jpg