רוצים להרגיש רזים בבוקר?
הפחיתו את הכמות שאתם אוכלים בלילה.
החליטו שלא אוכלים אחרי ארוחת הערב שום דבר!
למרות ההנאה שבאכילה מאוחר, זה פוגע בדיאטה! 

 

 
 
 
 
 



חסר ברזל- מה זה אומר?

ברזל הוא מינרל חשוב מאד בגוף. כאשר נוצר חסר ברזל, זה עלול לגרום לתופעות לוואי רבות. מה הסיבות? מי נמצא בסיכון? מה חשוב לאכול כדי לקבל ברזל בתזונה? 
iStock_000003172047XSmall.jpg

סופגניה היא חלק בלתי נפרד מהנאות חג החנוכה, אך כמות הקלוריות הגבוהה "מפחידה" רבים. איך אפשר להנות מהסופגניה בלי רגשות אשמה? מה הם הטיפים החשובים כדי לשלב אותה בחוכמה במהלך ימי החנוכה?

טיפים לאכילה נכונה של סופגניות בחג החנוכה: 

1. חנוכה אומנם 8 ימים אבל סופגניות יש לפחות חודש לפני חנוכה ועוד שבועות ארוכים אחרי החג. הורידו את הלחץ סביב "להספיק לאכול סופגניה"!!! אם תתחילו להסתכל עליה כעוד מאכל השווה לפרוסת עוגה גדולה, תוכלו לתכנן יותר נכון את שילובה בתפריט היומי.
 
2. אם אתם קונים סופגניות, העדיפו לקנות את הגרסה המוקטנת המכילה 150-200 קלוריות. אומנם מבחינת המחיר הסופגנייה יקרה יותר, אך בקלוריות הרבה יותר זולה. 
 
3. העדיפו מילוי של ריבה ולא ממרחים שמנים. שוקולד/חלבה/קצפת/ריבת חלב מכילים  אחוזי שומן גבוהים ומעלים את כמות הקלוריות בכל ביס של סופגניה. 
 
4. הימנעו מסופגניות עם ציפוי שוקולד/קרם עשיר, סוכריות, פתיתי שוקולד שמקפיצים את כמות הקלוריות לכל יחידה. 
 
5. אם אתם מוזמנים להרבה אירועים נסו להקפיד על אכילה של חצי סופגניה בכל אירוע. כך עדין תמלאו את המצווה אך לא תגיעו לכמות ספוגניות גבוהה מידי יום. 
 
6. אם מתעקשים לאכול סופגניה שלמה, התמקדו במילוי הבצק הרך ופחות בציפוי שנגע בשמן. נכון, הוא קריספי וטעים אך גם בפועל החלק הכי משמין. 
 
7. אם בוחרים לאכול סופגניה (גם אם היא קטנה) חישבו אתה במקום הממתקים/חטאים של אותו יום. אל תוסיפו לנשנש באותו יום עוגיות, עוגות, וופלים ושוקולדים (גם לא את המטבעות שוקולד שנהוג לקבל בחנוכה...). כך תחסכו לפחות חלק מהקלוריות היומיות ותהנו ממאכלי החג. זכרו שהשוקולדים תמיד יכולים לחכות לסיום 8 ימי החנוכה.
 
8. אם מכינים סופגניות בבית, הפחיתו קצת את כמות הסוכר בבצק, כך בטיגון הסופגנייה תספוג פחות שמן. 
 
9. טיפ נוסף בעת הכנה בבית של סופגניות, היא להכין אותן אפויות. אולי נשמע פחות אטרקטיבי אבל הטעם נהדר וכמות השומן יורדת בצורה מובהקת.
 
10. חובת הקיזוז עליכם! בחרתם להנות ממאכל החג ובמיוחד מהסופגניות, תכנון מראש איך אתם מקזזים את הקלוריות בעזרת ספורט. נכון, פעילות גופנית חשובה כל השנה אך בימי החנוכה היא דרך טובה למנוע עליה של 2-3 ק"ג בסוף החג.
 
אם נשמור על 10 הטיפים החשובים לאכילת סופגניה נוכל לחסוך קלוריות רבות בלי לוותר על ההנאה שבאכילת הסופגנייה.
 
חג שמח! 

buttom.jpg